I made this widget at MyFlashFetish.com.

Isnin, November 30

Alam baru~

Bulan baru tiba dengan harapan yang membara, bukan seperti bulan yang sedia ada. Bulan untuk menempuh alam berkelurga.haha~ Bulan akan tiba untuk memenuhi cita-cita dan harapan yang tercinta. Drogba plak score dengan tiba-tiba. agak celaka. Tengah tulis blog sambil bola di mata.

aku percaya rezeki semua orang ada. Tidak mengira bangsa cuma cepat atau lambat ianya tiba. lagi celaka. gol lagi yang tiba. Tapi org sendiri plak yang score rupanya. Kepada semua, percaya dan yakin lar dengan Yang Maha Esa. Rezeki semua telah Dia aturkan semuanya. Hanya tggu kita untuk mengusahakannya. Jangan duk mencarut je bila masalah yang melanda sebab Dia tahu akan kebaikan setiap perkara.

kepada Rashit Dan Sofi yang setia. Semoga berjaya di penghujungnya. Harapan semakin tipis nampaknya. Dimalukan lagi oleh jiran tertangga.haha~

video
p/s: Sape nk jadi angkasawan negara yang ke 2?

Sabtu, November 28

Nur kasih Vs FootBall Mania~

Selepas ramai yang menangis semalam,Bukan menangis akan lembu yang terkorban,tetapi menangis melihat adam hassan ( Hafizul Hsan Baseri) yang tidak terkorban dibunuh oleh taliban.taliban ke? Tapi Adakah lagi ramai yang akan menangis melihat pasukan kesayangan masing-masing terkorban di medan perjuangan.haha~ Adakah kerusi di kedai makan yang menjadi korban akan amukan oleh mereka yang tidak boleh menerima kekalahan? k ite tunggu dan saksikan

Dapatkah febregas menggantikan Adam hassan sebagai ikon pujaan? kenapa perempuan minat sangt r ngan adam hassan?ish2x. Ku berdoa KAXX dan RULSHIT tidak menangis keseorang an ini malam ini kerana kamu tidak berkeseorngan.haha~ Benitez dan Kunjaja akan menemani kalian.

Jangan Biarkan sopi Rashit menangis lagi malam ini kerana semalam dia sudah menangis=)
Yang dinantikan:
Arsengal Vs Chelsial 29 Nov 09 11.55 malam
Barcelon Vs Madrid 30 Nov 09 01.55 pagi




p/s: Jangan pandang kekacakan kerana akan membawa kebinasaan

Jumaat, November 27

Peranan Lembu

Hari ni lembu telah banyak dikorbankan. itulah pengorbanan. Pertama kali beraya jauh dari kampung halaman tpi tetp meriah sakan. terima kasih rakan rakan. teman p makan daging yang dikorbankan. Time macm ni lar dapat banyak jemputan. rezeki katakan.hehe~

Sewaktu makan daging korban. teringat akan teman. Selalu teman si polan p makan. satu hari di kedai si polan, dia order lar susu lembu sebab mengidam dia katakan. Dia habiskan dengan sekali togokkan. aku kehairanan. Sedap sangat ke itu minuman? teman ku tersenyum kepuasan.

Keesokkan, aku buat buat lar mengidam. p lar order susu lembu nak try lar katakan. sekali try, macam haram.haha~ Tapi ada r terasa tulang ku semakin bertambah kekuatan. pah ni, dah serik nak mengidam.

video

p/s: kuatkan tulang-tulang anda~

Khamis, November 26

KesepiaN

Semakin menjelang hari raya. Semakin berkumandang bunyi lembu ketakutan.Walaupun disusuli dengan tangisan.Tapi masih tidak dapat menghilangkan kesepian. Bermacam permainan telah dimainkan. Tapi kesepian masih berada di fikiran. Yang tersayang tidak berhampiran tapi bukan bermaksud terjadi perpisahan.lalala~

ku keseorangan tanpa teman yang semua pulang ke kampung halaman. Semua halaman menjadi tatapan. Kegagalan Liverfool menjadi sedikit hiburan. Dengan Aquailani yang menjadi pemain gantian, tidak sempat si polan peluhkan badan. cukup kesian.

Genap sebulan ku nantikan untuk mendapatkan kata laluan sebagai kebenaran membaca satu halaman yang menjadi kegilaan. di sini kunyatakan itu halaman (http://soffirashid.blogspot.com/)halaman ini adalah bakal menjadi kesinambungan drama NURKASIH yang menjadi kegilaan. halaman ini penuh tangisan, senyuman,kejayaan dan kegagalan. Menghilangkan kesepian dengan membaca halaman itu menjadi satu harapan.

Dengan kesempatan. selamat menyambut hari raya aidil adha.maaf zahir dan batin~

video
p/s: Berhati hati di jalanan

Rabu, November 25

Bengong!~


haha~
Bayangkan nie anak@adik kita.
Memg akan asyik kena dera.
tapi dia hanya mendengar kata.
salahkah dia?
haha~



p/s: Nanti jangan bagi anak-anak minum susu dada lembu

BucuK~

Semua orang benci akan kebusukan.
Tapi aku suka akannya.
Bucuk itu kesenian.
lalala~
Walaubagaimanapun, busuk dalaman adalah lebih tragis dari luaran.
kerana ia sukar dicuci akan itu kotoran.
Manusia sanggup melakukan segala kelicikan disebabkan kebusukan.
timbul satu persoalan.
Dapatkah semburan wangian itu dapat menghilangkan segala kebusukan?
Senang benar Perempuan menghilangkan kebusukan tanpa mandian.

Ilmu tarikat memperkatakan bahawa Allah mengurniakan kita apa yang kita fikirkan.
Kalu kita fikirkan sesuatu yang positif, maka positiflah kita dapatkan.
Jadi cucikanlah kebusukan dengan kewangian.
Kerana kebusukan tidak dapat dicucikan dengan tangisan kerana ditinggalkan.

video
p/s: pakai wangian untuk kebahagian

Selasa, November 24

Sanggup Ape Saje?

" Berkorban apa saja.harta ataupun nyawa.itulah kasih mesra.Sejati dan mulia." Baru sudah tengok citer P.Ramlee punya.
Tapi ada ke Orang cam tu setia. Mungkin ada tapi tak semua. Ketika bercinta sanggup lakukan semua perkara. Bila kecewa macm kiamat je dunia. nak tengok muka orang pun dah tak bermaya. bukan tuju kat sesiapa. cuma kat sorang saja. dulu dia petang petang saja dia ada. sekarang kt bilik berduka lara.haha~

Dunia sementara je.
Sementara ade kita enjoy je.
petng petang main bole ler.
X kan sehari duk wat blog jer.
come on lar brother.
Ke takut asyik kena drop je.
hehe~

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup menyayanginya. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak lagi mencintainya, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

video
p/s: Jangan Cari Bf Yang Suka Mc`D

Isnin, November 23

Tinggal Kenangan

Hidup bermula dengan harapan.
walaupaun derita yang melanda di pertengahan.
tidak bermakna di penghujung tiada kebahagian.
Setiap Yang berlaku ade pengajaran.
air mata yang mengalir itu bukan bermakna kelemahan.
Tapi Air mata harapan.
lelaki Yang menangis bukan tanda kedayusann.
tapi tanda keikhlasan.
Semoga Berjumpa dengan sinar kebahagian.
Khas buat Sopi.
Pulang lar ke sri langka dengan kejayaan.
::dah lar duk bilik menangis je.kuar bergembira ngan kawan kawan::

video
Lagu Untukmu

Ahad, November 22

Sekejap Sahaja Di Atas

Sekejap sahajap di atas.
Yang Lain berjaya kembali ke atas.
hidup ini umpama roda.
sekejap di atas.
sekejap di bawah.
yang paling penting adalah di penghujungnya.
Syaitan Merah berjaya menembak meriam.
yang penting.
menghayati keseronokan.
Tidak memihak sesiapa.
Tp jangan menipu sesiapa.
seperti Henry dan yang lain.


video
menarik.Tp lebih Menarik hasil daripada Zizou

honra de honra diabo vermelho vocĂȘ grande

Berdua Lebih Baik

Setiap hari hari hujan.
keseorangan membuat kita boleh jadi giler.
Mahu main bola x boleh.
tapi nasib ade henset.
trime kasih alxender grahaam bell..hihi.
tp x de kredit lak.
tp leh YM.
walau apapun kisah silam.
x kira berlalu ngan siapa.
yang penting adalah masa depan.
3tahun yang akan datang.
Menempuh masa depan dengan berdua.
berdua lebih baik.
semoga menjadi wartawan yang berjaya.
lalala~
video

Sabtu, November 21

Fantasi Atau Realiti

Percintaan di alam realiti bukan seperti cerita cerita fantasy.
di fantasi penuh dengan serasi, ciuman penuh romantis, segala halangan dapat ditempuhi.
walabagaimanapun, di realiti, kita perlu lebih realistik.
perlu lebih bersabar dan memahami.

Kepada Sopie.
Selamat berbhagia..
begitu juga dengan semua..
Jangan biarkan kekasih tersayang anda bermain hujan di waktu hujan.
nanti demam=)

video

Jumaat, November 20

Fun THeory

Tangga yang kreatif..bila mahu ade di malaysia?
x yah p kelas muzik pun..
main piano guna kaki..
hahaha..

video